گنبد مینای آسمان(بدون نت برگ فعال)

از 163 رای

4.1

6 نت برگ غیر فعال

0 نت برگ فعال

آسمان نمای گنبد مینا! سفر به ناشناخته ها

شاید برای اولین بار ژول ورن بود که تخیل ما را به اعماق زمین و به میان ستارگان کشاند و اکنون که بعد از یک قرن و نیم از آن زمان، سفر به اعماق زمین و سفر به فضا، یک واقعیت است، اما نه برای همه مردم جهان.

در سرتاسر جهان مراکز علمی متعددی جهت مطالعه و نمایش شگفتی های زمین و فضا در حال فعالیت هستند که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است و در تهران نیز، در بوستان منظومه شمسی، در نزدیکی پل طبیعت و پارک آب و آتش، آسمان نمای گنبد مینا، میزبان دوستداران فضا، ستاره شناسی و علم است.

گنبد مینا یکی از بزرگترین آسمان نماهای خاورمیانه است که در وسعتی به اندازه 1850 متر مربع، ما را به یاد گنبد معروف مراغه می اندازد.

مجموعه آسمان نمای گنبد مینا با هدف شبیه سازی آسمان شب ایجاد شد. مشاهده شگفتی های آسمان در فضایی جذاب در کنار علاقمندان به علم نجوم می تواند برای تمامی افراد نیز سفری جذاب محسوب شود.

موزه علوم

در گنبد مینا، داستان زمین هم نقل می شود؛ در موزه و گالری علوم. اینجا مکانی برای نمایش داستان زمین است، جایی که می توان با علم و جایگاه آن در میان ایرانیان بیشتر آشنا شد. سالن نمایش شبیه ساز آسمان در شب در کنار پخش فیلم های سه بعدی و دو بعدی منحنی (Curve) گنبد مینا در وسط این سازه قرار گرفته است و موزه علوم دور تا دور آن، از قسمت های مختلف علم و دانش  از دنیای اختر فیزیک تا شیمی ، از نجوم تا فضانوردی سخن می گوید.

میز ابزارهای کیهان شناسی

در موزه علوم گنبد مینا، میز ابزارهای کیهان شناسی با معرفی سیاره ها و سیارک ها همراه با اطلاعات شگفت انگیز در خصوص طول عمر، نحوه فعالیت و غیره در اختیار شما قرار دارد.

موزه پرتابه های فضایی

بازدید از ماکت هایی از فضاپیماها، راکت ها، پیش برنده ها و سازه های فضایی و مطالعه اطلاعات مختصری از آنها قطعا برای خیلی ها جذاب است. پرتابه های سازمان فضایی ایران، ماهواره های امید، نوید، ناهید و پرتابگرهای مربوط در محوطه ای کامل نمایش داده شده اند.

علاوه بر ماکت ها، فیلم و انیمیشن پرتاب و استقرار در مدار این ماکت ها همراه با فضاسازی صوتی خاص وخد به نمایش در می آیند.

موزه آشنایی با ابزارآلات رصد و نجوم

در بخشی از این مرکز موزه ای جهت آشنایی مخاطبین با ابزارآلات مکانیکی اولیه که بیشتر توسط دانشمندان ایران قدیم اختراع شده و در گذشته برای فعالیت های ستاره شناسی و شناخت اجرام آسمانی کاربرد داشته است ، قرار دارد.

 ماکت های ابزار آلات نجومی

در بخش مختلف این مرکز برخی ماکت های ابزارآلات نجومی که در گذشته توسط منجمان، ریاضی دان ها و سایر دانشمندان جهت اندازه گیری ، شناخت و رصد اجرام آسمانی مورد استفاده قرار می گیرفته است قرار داده شده و اطلاعات کاملی  از آن ها توسط تبلت های مجاور و یا تصاویر اینفوگرافیک در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

شبیه سازی کویر لوت

بخشی از آسمان نمای گنبد مینا اختصاص دارد به شبیه سازی کویر لوت به عنوان یکی از گرم ترین نقاط کره زمین و تیپولوژی خاص آن که حقیقتا" اعجاب و شگفتی این منطقه را به لحاظ بافت زمین شناسی و گونه های جانوری موجود نمایش می دهد.

نمایشگرهای دیواری (Video Wall)

یکی از بخش های جذاب این مجموعه، نمایشگرهای دیواری (Video Wall) است. جایی که این نمایشگرهای بزرگ بر روی دیوارهای نصب شده اند و با استفاده از تصاویر آن می توانید به تماشای فیلم های علمی و مستند در خصوص سفر انسان به فضا، آشنایی کامل با زندگی فضانوردان در سفینه ها و اطلاعات شگفت انگیز از اجرام آسمانی و مباحث اخترفیزیک و کیهان شناسی را  با کیفیت فوق العاده بپردازید. با استفاده از سیستم صوتی هوشمند شما تنها زمانی می توانید صدای فیلم ها را بشنوید که در نزدیکی آن ها قرار بگیرید.

سالن نمایش گنبد مینا

در روزها و شب های تهران که آلودگی هوا اجازه رصد آسمان و لذت بردن از درخشش ستاره ها را به ما نمی دهد، آسمان شب را می توان در سالن نمایش گنبد مینا در ابعادی کوچک اما به شکل نزدیک به واقعیت مشاهده کرد. سالنی شیب دار با ظرفیت 150 نفر و پرده گنبدی شکل که با قطر 18 متر سالن نمایش را پوشانده است. در این سالن فیلم های دو بعدی و سه بعدی با موضوع های زمین شناسی، ستاره شناسی و دیگر علوم مرتبط با فضا به نمایش در می آید. تصویرسازی فیلم هایی که در این مکان انجام می شود، کاملا نرم افزاری است و با ابزارهای پیشرفته فضا طوری طراحی شده که انگار افراد در محیط واقعی و زیر آسمان شب قرار گرفته اند. فیلم های به نمایش درآمده هم  مناسب رده سنی بزرگ سال است و هم فیلم هایی که خاص گروه کودک و نوجوان است.

گردشگری علمی

در کنار تمامی اقلام نجومی، فضایی، زمین شناسی و علوم پایه حضور راهنمایان علمی که هم آماده پاسخ گویی به سوالات و ابهامات بازدیدکنندگان هستند و هم توضیحات کاملی در خصوص بخش های متنوع و شگفت انگیز گنبدمینا به علاقمندان ارائه می دهند را می توان به عنوان یک مزیت در نظر داشت. توضیحاتی که علاوه بر آشنایی مخاطبین با موارد در نظر گرفته شده حتی سوالات دیگر علمی در حوزه نجوم و ستاره شناسی، تلسکوپ و انواع آن ، چگونگی رصد و موارد مشابه را در بر می گیرد. مخاطبین علاقمندان می توانند اطلاعات کافی در خصوص آشنایی با انواع تلسکوپ ها، دوربین های رصدی،تنظیمات و نحوه استفاده از آن ها را نیز به رایگان دریافت کنند. هم چنین آشنایی و عضویت در باشگاه  نجوم، کارگاه های آموزشی، سفرهای برون شهری جهت رصد آسمان و سایر برنامه های مرتبط را نیز در صورت تمایل خواهند داشت.

در مجموعه آسمان نمای گنبد مینا، خود را در اوقات فراغت علمی ، شگفت انگیز و با نشاط  غرق کنید.

اشتراک با دوستان

merchant location

میدان آرژانتین، بلوار آفریقا، بعد از ساختمان راه آهن، ورودی گنبد مینا - شماره تماس:88194685

امتیاز و نظر خریداران

صادق ۶ ماه پیش گنبد مینای آسمان

ارزش یک بار دیدن رو داشت. جالب بود.

لطفا زمان استفاده از این نت برگ رو بیشتر کنید ، آخر این هفته عاشوراست و مجموعه بسته هست برای ما که بلیط سالن فیلم رو هم خریداری کردیم نمیشه وسط هفته ازش استفاده کنیم

نت‌برگ‌های غیر فعال