ارزش واقعی: 7,000 تومان
پرداخت شما: 4,900 تومان

56 خرید

-

زمان باقیمانده

روزساعتدقیقهثانیه

خیابان کریمخان زند، نبش میرزای شیرازی، پلاک106 - شماره تماس:88907766

ویژگی ها

- کتاب میم و آن دیگران

- نویسنده محمود دولت آبادی

- درباره ی ادبات

- 166 صفحه

- چاپ دوم

- قطع رقعی

- جلد شمیز

شرایط استفاده (به پایان رسید)

فرصت استفاده از 04 اردیبهشت تا 19 اردیبهشت 1392

هر نت برگ برای یک نفر

مراجعه حتما با هماهنگی و رزرو تلفنی

ارائه پرینت الزامی نیست. فقط QR کد یا کدهای نت برگ را همراه داشته باشید

- بدون محدودیت در خرید نت یرگ

- هر نت برگ قابل استفاده برای خرید یک کتاب

- تحویل حضوری در دفتر انتشارات

- ساعات مراجعه: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹صبح الی ۲۱

- مراجعه با هماهنگی با تلفن:۸۸۹۰۷۷۶۶

- زمان استفاده:از 4 اردیبهشت ماه الی 19 اردیبهشت ماه

- ارائه پرینت نت برگ الزامی است

- نت برگ خریداری شده قابل استرداد نمیباشد

توضیحات

«میم و آن دیگران» تازه‌ترین اثر «محمود دولت‌‌آبادی» عنوان پرفروش‌ترین کتاب هفته را در کتاب‌فروشی نشرچشمه از آن خود کرد.

«میم و آن دیگران» در یکی دو هفته‌ی اخیر توی لیست پرفروش‌ترین‌های نشرچشمه حضور داشت، و در آخرین هفته‌ی منتهی به‌ پایان اردیبهشت‌ماه بر سر صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها تکیه زد.

تازه‌ترین کتاب محمود دولت‌آبادی شامل بیست‌ و سه یادداشت از اوست درباره‌ی همنسلان و پیشینیان خودش. او درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «این كتاب را درباره‌ی دوستان نویسنده‌، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و هنرمندان همدوره‌ی خودم نوشته‌ام و در آن از كسانی چون جلال آل‌احمد، سیمین دانشور‌، اكبر رادی، علی‌اشرف درویشیان‌ و دیگران حرف زده‌ام.»

در این کتاب ۱۶۰ صفحه‌ای نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی از یک نسل و چهره‌های سرشناسش سخن گفته است. در «میم و آن دیگران» دولت‌آبادی به‌ترتیب درباره‌ی این نام‌ها نوشته است: «محمدعلی جمالزاده»‌، «جلال آل‌احمد»، «سیمین دانشور»، «مهدی اخوان‌ثالث»‌، «احمد شاملو»، دو یادداشت درباره‌ی «محمدعلی سپانلو»، «جواد مجابی»، «علی‌اشرف درویشیان»، «سهراب شهیدثالث»، «پیتر هانکه»، «آرتور میلر»، «عبدالحسین نوشین»، «بهرام بیضایی»، «اکبر رادی»، «هوشنگ گلشیری»، «رضا براهنی»، «ناصر تقوایی»، «محمدرضا لطفی»، «سارا دولت‌آبادی»، «محمدحسین ماهر»، «فریدون آدمیت» و «جیمز جویس».

هر یک از این تک‌نگاری‌ها خاطرات و ایده‌هایی را درباره‌ی دنیای درونی این چهره‌ها نقل می‌کند، در واقع محمود دولت‌آبادی از زاویه‌ی دید خود در هر یک از تک‌نگاری‌ها سراغ این آدم‌ها رفته است. گاهی این تک‌نگاری‌ها با خاطره‌ها و دیدارها درهم می‌آمیزد و گاهی هم در برگیرنده‌ی تصویر موجزی می‌شود از کارنامه‌ی این بزرگان عرصه‌ی ادبیات و هنر.

یادداشت او برای «هوشنگ گلشیری» این‌چنین آغاز می‌شود:

 

«گفت: "از جاهای عجیب‌وغریبی گذشتم."

جمله کامل بود. پس گفتم "و برگشتی!" به‌شدت ذوق‌زده بودم. در جوابم گفت "آره!" هجای "آ" و سکون "ه" چنان پر بود از دم ریه‌ها که حرف "ر" در آن میان فرسوده شد. گفتم "عبور از آن دهلیزهای تودرتو که حدس می‌زنم تو تجربه کرده‌ای، انگ کار و سبک خودت است." حالا باید می‌گفتم بنویس‌شان ــ باید بنویسی‌شان ــ بیرون که آمدی از بیمارستان باید بنویسی‌شان ــ و در بی‌شمار‌ تکرار این معنا در ذهنم، عاقبت توانستم به وجه اثباتی بگویم "می‌نویسی‌شان!" و دیگر مجال ندادم و گفتم "حتماً؛ حتماً می‌نویسی‌شان!" و او با دل انگشت‌های دست راستش، شروع کرد به لمس کردن آن تکه از شیلنگ که مائده‌ی سرم را به رگ‌هایش می‌رسانید و به همان نقطه نگاه کرد.»

 

این ‌در حالی است که نشرچشمه از مدت‌ها پیش در انتظار انتشار رمان‌های «زوال کلنل» و «طریق بسمل شدن» این نویسنده است، کتاب‌هایی که همچنان مجوز انتشار دریافت نکرده‌اند. «زوال کلنل» چندی پیش به زبان آلمانی ترجمه شد و یکی از نامزدهای اصلی جایزه‌ی ادبی بوکر آسیا شد.


پرسش و پاسخ

کاربر گرامی جهت طرح پرسش لطفا ابتدا واردشوید.

asma azizi

سلام من کتاب رو خریداری کردم و فقط کد رهگیری دریافت کردم. چطور باید کوپن رو پرینت گرفت؟

نت برگ

دوست عزیز، خریدی برای شما ثبت نشده و مبلغ نیز ظرف 48الی 72ساعت پس از رفع مغایرتهای بانکی به حساب شما برگشت داده میشه. با تشکر