قیطریه،اتوبان صدر،بلوار کاوه،جنوب ضلع شمالی بوستان یاس ،پلاک 18،طبقه 2، واحد 3 - شماره تماس:22790724

ویژگی ها

- فیزیوتراپی با دست با جدید ترین روش های فیزیوتراپی دنیا

- جواب دهی حتی در یک جلسه

- استفاده از تکنینک های درمانی دستی بر حسب مورد

- آموزش ورزش های اصلاحی در مرکز فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات

- انجام کار توسط فیزیوتراپیست مجرب آقا و خانم 

- فیزیوتراپی تخصصی دردهای عضلانی اسکلتی شامل کمردرد، گردن درد، سردردهای گردنی، درد زانو، درد شانه و آرنج و... با جدیدترین روش های فیزیوتراپی دنیا شامل:

 Myofascial Release, Craniosacral therapy, Dry Needling, Visceral Manipulation, Mobilization, Advanced Corrective exercises

 

شرایط استفاده (به پایان رسید)

فرصت استفاده از 01 مرداد تا 01 مهر 1393

هر نت برگ برای یک نفر

مراجعه حتما با هماهنگی و رزرو تلفنی

ارائه پرینت الزامی نیست. فقط QR کد یا کدهای نت برگ را همراه داشته باشید

- هر نت برگی مجاز به استفاده از یک نت برگ

- هر نت برگ قابل استفاده برای یک نفر و یک جلسه

- امکان خرید نت برگ های بیشتر جهت هدیه به دوستان

- روزهای کاری : شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 الی 13(ارائه خدمات فقط در شیفت صبح مقدور می باشد)

- تماس برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از ساعت 8:30 الی 11:30

- تلفن هماهنگی:22790724 و 22630770 فقط در شیفت صبح

- نت برگی عزیز استفاده از نت برگ خود را به روزهای پایانی موکول نفرمایید

- رزرو وهماهنگی حداکثر تا 2 هفته قبل از پایان مهت استفاده

- ارائه پرینت کد نت برگ الزامی است

- نت برگ خریداری شده قابل استرداد نمی باشد

توضیحات

معرفي مركز فيزيوتراپي تخصصي هاني

اين كلینیك یك مركز آكادمیك و تخصصی فيزيوتراپی می باشد كه با بهره گيری از دانش و تجهیزات به روز فیزیوتراپی در زمینه بهبود انواع دردهای عضلانی اسكلتی فعالیت می نماید. زمینه های تخصصی در این مركز شامل فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات (گردن، پشت و كمر) ، فیزیوتراپی تخصصی كف لگن (بیماری های زنان و زایمان) ، درمان های دستی و ارائه برنامه های ورزش درمانی می باشد.

آن چه كه خدمات اين مركز را متمایز می سازد نحوه ارزيابی ودرمان است زیرا مراجعه كنندگان به این مركز ابتدا به صورت كامل مورد ارزيابی تخصصی قرار مي گیرند و مشكلات اصلی وزمینه ای بیماران تعیین و به آنها  توضیح داده می شود. سپس با نگاهی جامع به مشكلات بیمار برنامه ریزی برای درمان صورت می گیرد. در زیر به چند نمونه ازدردهای عضلانی اسكلتی شایع اشاره می شود:

  1. كمردرد:

 تحقيقات نشان مي دهد كه در جوامع مختلف معمولا بين 80-60 درصد از افراد جامعه در طول عمر خود به كمردردهاي مكانيكال دچار مي شوند و علاوه بر كمر درد، آمار بالايي از دردهاي گردن و پشت خصوصا در جوانان ديده مي شود ازاين رو فيزيوتراپي در خط اول درمان اين مشكلات قرار دارد و اصولا به عنوان بهترين راه حل در نظر گرفته مي شود.

عموما در ايران هر كمردرد يا گردن دردي را ناشي از ديسك (به طور عاميانه با عناويني مثل: بيرون زدگي ديسك كمر، فاصله بين مهره ها، سياتيك و...) مي دانند در صورتي كه ديسك تنها يكي از علت هاي شناخته شده اي است كه مي تواند ياعث ايجاد درد شود. حتي در صورتي هم كه فردي به ديسك مبتلا شده باشد باز هم درصد خيلي كمي از اين افراد بايد تحت درمان هاي جراحي قرار بگيرند و در اغلب موارد مي توان علايم كمردرد و گردن درد و دردهاي منتشر شده به دست ها و پاها را با درمان هاي دستي و آموزش ورزش هاي درماني و اصلاح الگوي زندگي تسكين داد.

از جمله عواملي كه در ايجاد كمردردهاي مكانيكي نقش دارند مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. اختلالات و يا Dysfunction مهره هاي كمري
  2. اختلالات مفصل ساكروايلياك
  3. وجود نقاط ماشه ي در عضلات
  4. بي ثباتي يا ناپايداري مهره هاي كمري
  5. كمردردهاي ناشي از زايمان و عضلات كف لگن
  6. ايمبالانس يا عدم هماهنگي عضلات كمري
  7. ديسك كمر
  8.  دردهاي ارجاعي از مچ پا و يا زانو ها و...
  9. كوتاهي يا گير افتادگي فاسيا مخصوصا فاسيا لگن
  10. اختلاف طول پاها
  11. درگيري عضله پيريفورميس
  12. كاهش تحرك پذيري مهره هاي كمري
  13. خستگي هاي عضلاني ناشي از ورزش بيش از حد

در تمام موارد فوق، هم تشخيص عارضه و هم درمان آن بر عهده فيزيوتراپيست هايي است كه دوره هاي ارزيابي و درمان تخصصي ستون فقرات را ديده باشند و گاهي حتي تنها با يك جلسه درمان مي توان درد بيمار را به طور كامل از بين برد و با ارائه تمرينات درماني وي‍‍‍ژه از عود مجدد بيماري جلوگيري نمود.

از آنجا كه بيشتر مشكلات ستون فقرات فقط به علت آسيب ديدگي يك بافت ايجاد نمي شود بلكه مثلا يك گرفتگي عضله كمري ممكن است با چرخش لگني، گرفتگي مايوفاشيال، ديسفانكشن مفاصل ساكروايلياك، Trigger Point عضلات شكمي و.... همراه باشد بنابراين درصورتي كه در درمان اين مشكلات فقط از درمان هاي معمول استفاده شود و به ساير مشكلات بيمار توجه نشود، هرچند اگر درد بيمار موقتاً بهبود يابد ولي درمان كامل نشده است و امكان عود مجدد بيماري به زودي وجود دارد. درمان هاي دستي مورد استفاده در اين مركز شامل Myofascial Release (MR), CranioSacral Therapy, Muscle Energy Techniques (MET), Mobilization, Dry Needling  و... مي باشد. كه بر حسب مورد، با استفاده از هر يك مي توان مشكلاتي شبيه آنچه در نمونه بالا توضيح داده شد را درمان نمود. البته علاوه بر آنچه كه گفته شد استفاده از اين تكنيك ها معمولا سرعت بهبودي را نيز به طور چشم گيري افزايش مي دهد به طوري كه مشكل بسياري از مراجعه كنندگان تنها ظرف چند جلسه بهبود مي يابد. همانطور كه در تصوير زير مي بينيد گرفتگي عضلات پريفورميس و گلوتئوس مينيموس مي توانند درد را به نواحي مختلف اندام تحتاني ارجاع دهند.

 2 - گردن درد

دردهاي گردني نيز اغلب در افرادي كه براي مدت طولاني با كامپيوتر كار مي كنند و يا افرادي كه كارشان به نحوي است كه سرشان را پايين مي گيرند بسيا ر شايع است. در اين ناحيه نيز اغلب درد ها به علت گرفتگي هاي عضلاني است كه مي توانند درد را به نواحي سرشانه ها و  يا دست ها انتقال داده و يا حتي سردرد ايجاد كنند. در اين ناحيه نيز مي توان با يك ارزيابي دقيق علت درد ها را مشخص و با درمان عضلات درگير و آموزش هاي لازم از عود مجدد آن جلوگيري شود. به عنوان نمونه تصوير زير گرفتگي عضله تراپزيوس فوقاني و اينفرااسپيناتوس و نواحي انتشار درد ناشي از اين گرفتگي ها را نشان مي دهد كه مي توانند به كمك درمان هاي دستي به سرعت بهبود يابند.

  3-  زانو درد

درد زانو نيز مي تواند به علت ضعف يا گرفتگي عضلات و بافت هاي اطراف زانو بروز نمايد. حتي گاهي ضعف عضلات ناحيه لگني علت اصلي درد زانو شناخته مي شود و ارائه تمرينات تقويتي اين عضلات مي تواند درد زانو را كاهش دهد. در اين بين تكنيك هاي درمان هاي دستي مي توانند به سرعت گرفتگي هاي عضلاني اين نواحي را آزاد نموده و شرايطي را فراهم آورد كه بيمار بتواند با كمترين ميزان درد ممكن به تمرينات اصلاحي بپردازند. تصوير زير نشان مي دهد كه چگونه گرفتگي هاي نواحي مختلف عضله كوادريسپس فموريس مي تواند منجر به بروز درد هاي زانو شود.

 

 

پرسش و پاسخ

کاربر گرامی جهت طرح پرسش لطفا ابتدا واردشوید.