کمینه ارزش: ۲۵,۰۰۰ تومان
کمینه پرداخت : ۵,۰۰۰ تومان

زمان باقیمانده

روزساعتدقیقهثانیه

جنب متروی استادیوم آزادی، زمین شماره 4 استادیوم آزادی، کانون تن تاک منبعد مدرسه راگبی خلیج فارس - شماره تماس:09127609198

ویژگی ها

- امکان انتخاب از پکیج های زیر:

- پکیج شماره 1 :  یک جلسه تفریحی، توجیهی و آموزشی راگبی

- پکیج شماره 2 : دوره 12 جلسه آشنايي با قوانين و تكنيك هاي راگبي

- مدت تمرین هر جلسه 2 ساعت 

- برگزاری جلسات هفته ای دو جلسه پنج شنبه یا جمعه

- آموزش راگبی زیر نظر سر مربی تیم ملی راگبی جمهوری اسلامی ایران

- مجوز باشگاه حکم سرمربی تیم ملی آقای علیرضا فضل اله اعرابی

- امكان ثبت نام و حضور ورزشكاران خانم در تیم راگبی خلیج فارس میسر است.

- آموزش بانوان ورزشكار توسط مربی خانم و در جلسات جداگانه طبق هماهنگي انجام مي پذیرد

- استعداديابي ورزشكاران، جوانان مستعد و معرفي به تيمهاي حاضر در ليگ و مسابقات كشوري راگبي

- آموزش مديريت ورزشي با استفاده از اساتيد دانشگاهي و رياست محترم انجمن راگبي

- معرفي به دوره هاي بين المللي و اخذ گواهينامه

- بازديد از اردو و تمرينات تيم ملي

- وسايل مورد نياز :

- پيراهن، شورت و جوراب ساق بلند ورزشي ، کفش ورزشی مخصوص چمن

 

 

شرایط استفاده (به پایان رسید)

فرصت استفاده از 07 اردیبهشت تا 29 شهریور 1394

هر نت برگ برای یک نفر

مراجعه حتما با هماهنگی و رزرو تلفنی

ارائه پرینت الزامی نیست. فقط QR کد یا کدهای نت برگ را همراه داشته باشید

- بدون محدودیت در خرید نت برگ

- هر نت برگ قابل استفاده برای یک نفر و یکبار مراجعه

- امکان خرید نت برگ های بیشتر جهت هدیه به دوستان

- هر نت برگ برای استفاده از یک جلسه تفریحی، توجیحی، آموزشی راگبی

- برگزاري جلسات: هفته اي دو جلسه پنج شنبه يا جمعه،  ساعات  8 تا 17

- زمان استفاده تا پایان تابستان 1394

- جهت هماهنگي با شماره 09127609198 تماس حاصل فرمایید

- جهت شهرستان قبل از خرید هماهنگی الزامی است

- ارائه پرینت کد نت برگ الزامی است

- نت برگ خریداری شده قابل استرداد نمیباشد

- قبل از تهیه نت برگ بررسیهای لازم را به عمل آورید

 

 

توضیحات

تاریخچه راگبی در ایران

سال 1375 زمانی که یکی از اساتید دانشگاه تربیت بدنی سعی در معرفی ورزش راگبی در کلاس آمادگی جسمانی داشت راگبی رسما پا به عرصه ظهور گذاشت. ایشان هرگز به شکل عملی این ورزش را تجربه نكرده بود اما با استفاده از کتاب مرجع علوم ورزشی تلاش کرد تا مختصر اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. او معتقد بود که راگبی قادر به برقراری تعادل میان قدرت، تفکر، پشتکار و کنترل می باشد. بدین ترتیب ایشان از روی کتاب مرجع و با استفاده از توپ فوتبال به جای توپ بیضی شکل راگبی شروع به معرفی راگبی نمود.

دانشجوی مستعد و علاقمند بنام علیرضا فضل اله اعرابی در این کلاس حضور داشت که فورا تحقیقات خود را در مورد راگبی شروع کرد. طی این تحقیقات، ایشان مصاحبه ای با یکی از نظامیان دهه 20 بعمل آورده و متوجه شد که راگبی برای اولین بار توسط پیمانکاران نفتی در مسجد سلیمان بازی می شده و تعدادی باشگاه خصوصی هم اقدام به تشکیل تیم راگبی نموده بودند که متاسفانه به علت شرایط نامناسب و عدم حمایت مسئولین وقت در دهه 30 ورزش راگبی در ایران عملا منحل گردید.

علیرضا تحقیقات خود را جھت دستیابي به اطلاعات فني و قوانین ورزش راگبي از طريق جستجو در اينترنت و ترجمه مطالب ادامه داده و پس از تشكیل یک تیم دانشگاهی، متشکل از دانشجویان تربیت بدنی و فنی پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شرايط را مساعد ديد تا ورزش راگبي را به عنوان طرحی نو به سازمان تربیت بدني معرفي نمايد.

او در سال 1379 پروژه راه اندازی راگبی را به صورت یک طرح ملی به سازمان تربیت بدنی ارائه داده و پس از یک سال فعالیت و پیگیری مستمر در سال 1380 موفق به اخذ مجوز راه اندازی این رشته به عنوان یکی از رشته های زیر مجموعه فدراسیون بیسبال شد که در آن زمان متشکل از چھار رشته ورزشي كريكت، سافت بال، بیسبال و راگبي بود. مطلب حائز اهمیت این است که تا به رسمیت شناخته شدن این ورزش توسط سازمان تربیت بدنی و حتی چندین سال پس از آن هم، هزینه هایی از قبیل تیم داری، تحقیقات، برگزاری کلاسهای آموزشی و مسابقات به صورت شخصی و از سوی علاقمندان و پیشکسوتان راگبی ایران پرداخت می گردید.

پس از سالها تلاش بی وقفه توسط جامعه راگبی ایران و مسئولین، امروز شاهد موفقیتهای چشمگیری نظیر تشکیل فدراسیون راگبی، ورود به مسابقات آسیایی و عضویت در فدراسیون راگبی آسیا (ARFU) و قرار گرفتن در رنکینگ این سازمان هستیم، امید آن را داریم تا با تلاشهای مسئولین و حمایتهای فدراسیون جهانی راگبی (IRB) شرایط برای ارتقاء راگبی ایران، در سطح جهانی نيز فراهم گردد.

تاریخچه و قوانین راگبی در جهان

مختصري درباره قوانين بازي راگبي:

تگل در راگبی برای متوقف کردن بازیکن صاحب توپ و گرفتن توپ استفاده میشود. در اين بازي فقط بازيكن صاحب توپ را مي تواند تكل كرد و ضربه زدن و هول دادن خطا و اخراج دارد.

راگبی ۱۵ نفره یا اتحاد راگبی یک ورزش گروهی پرطرفدار است که در زمین چمن (مشابه زمین فوتبال) و با یک توپ بيضي شکل بازی میشود.

مسابقه با ۷ بازیکن نیز وجود دارد که با کمی تغییر در قوانین و به شکلی سریعتر بازی میشود. البته راگبی ۷ نفره در اتحاد راگبی بیشتر بازی میشود و در برنامه مسابقات برخی از المپیادهای ورزشی و حتي المپيك مانند بازیهای آسیایی و بازیهای کشورهای همسود قرار دارد.

نام کامل این ورزش در زبان انگلیسی راگبی یونیون فوتبال (Rugby Union Football) است.

مسابقات راگبی در دو نیمه ۴۰ دقیقهای برگزار میشود. بین دو نیمه زمان استراحت ۱۰ دقیقهای وجود دارد. مسابقات ردههای سنی زیر ۱۹ سال و پائین تر در ۷۰ دقیقه برگزار میشود. هر مسابقه یک داور و دو کمک داور دارد.

هدف مسابقه کسب امتیاز است. کسب امتیاز به دو روش انجام میشود:

1. تراي(Try) : بر زمین گذاشتن توپ در محوطه دروازه حریف یک ترای محسوب شده و ۵ امتیاز دارد.

2. گل : گذراندن توپ با ضربه پا از بین دو تیرک عمودی و بالای تیرک افقی دروازه حریف که به سه روش انجام میپذیرد:

1. در جریان بازی (Dropped Goal) در این حالت توپ باید قبل از شوت زمین را لمس کرده باشد. ۳ امتیاز دارد.

2. پنالتی (Penalty) : یک ضربه ایستگاهی که در صورت خطای بازیکنان تیم حریف زده میشود. ۳ امتیاز دارد.

3. جایزه (Conversion) : بعد از به ثمر رساندن ترای یک ضربه ایستگاهی به تیم جایزه داده میشود. گل کردن این توپ ۲ امتیاز دارد.

زمین مسابقه بایستی حداکثر ۱۰۰ متر طول و ۷۰ متر عرض داشته باشد. محوطه گل یعنی زمین آن سوی خط عرضی هم حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۲ متر باید ادامه پیدا کند.

تیرهای دروازه در مرکز محوطه گل حریف قرار می گیرند و ۵٫۶ متر از هم فاصله و تیرک افقی در ارتفاع ۳ متری آنها قرار می گیرد. ارتفاع تیرکهای عمودی بایستی بیش از ۴٫۳ متر باشد. و به این ترتیب دروازه شکل H پیدا می کند.

در طول مسابقه هر تیم صاحب توپ سعی دارد توپ را به محوطه گل حریف برساند. برای این کار پاس دادن توپ با دست به سمت جلو ممکن نیست. توپ را فقط میتوان به طرفین یا عقب پرتاب کرد.

پاس دادن توپ با دست نبایستی به سمت جلو انجام شود. شوت کردن توپ با پا به سمت جلو ممکن است و بازيكناني كه عقب از شوت زننده هستند بايد مالكيت توپ را بدست آورند. ممنوعیت پاس به جلو موجب میشود که همه بازیکنان هم تیمی که از بازیکن صاحب توپ به دروازه حریف نزدیکتر هستند، در موقعیت آفساید قرار داشته و در صورت دخالت در جریان بازی خطا کار باشند.

بازیکنان تیم حریف برای تکل بازیکن صاحب توپ یعنی گرفتن و انداختن او به روی زمین تلاش می کنند. در این وضعیت بازیکن صاحب توپ نمیتواند توپ را نگه دارد و باید آن را پاس داده یا آزاد کند.

 

 

پرسش و پاسخ

کاربر گرامی جهت طرح پرسش لطفا ابتدا واردشوید.

ازيتا بني اردلاني

سلام به شما نت برگی های عزیز امیدوارم که از این تخفیف ویژه استفاده کنید این بازی بسیار بازی لذت بخشی است و مربیان خانم و آقا زیر نظر جناب آقای اعرابی سرمربی تیم راگبی با دلسوزی فراوان و با عشق به این ورزش با ورزشکاران برخورد دارند البته من سر زمین این برنامه شاهد زحمتهای ایشون بودم و با کمترین تجهیزات بهترین محیط شاد رو برای ورزشکاران محیا نموده اند البته در بخش خانمها هم مربی حرفه ای خانم هست . از کانون تن تاک هم که این تخفیف خوب رو تونستند برای شرکت نت برگ بگیرند واقعا سپاسگزاریم.

مسعود اعرابي

سلام با تشكر از اظهار لطف شما احتراما بدينوسيله به استحضار مي رساند جهت ارتباط با كانون تن تاك از طريق وب سايت www.tantak.co و جهت تبادل اطلاعات فني مربوط به ورزش راگبي به زودي از طريق سايت ايران راگبي به آدرس www.iranrugby.com در خدمت علاقمندان خواهيم بود.

h ghaemi

سلام لباس مخصوصی باید تهیه بشه؟ اگر آره، چی هست و کجا میشه پیدا کرد؟

نت برگ

دوست عزیز، لباس های مورد نیاز در قسمت ویژگیها ذکر شده است.

مسعود اعرابي

دوست عزيز سلام براي بازي راگبي لباس مخصوص فوتبال چمني مناسب است لطفا براي اطلاعات بيشتر يا شماره 09127609198 تماس حاصل فرمائيد. با تشكر