ارزش واقعی: 65,000 تومان
پرداخت شما: 39,000 تومان

17 خرید

زمان باقیمانده

روزساعتدقیقهثانیه

بلوار چمران، هتل بزرگ چمران، طبقه همکف - شماره تماس:۰۹۱۷۸۰۴۵۲۱۸

ویژگی ها

- پکیج ویژه جشن چهارشنبه سوری:

   - ورودی ویژه جشن

   - شیر نسکافه

   - کاپ کیک مخصوص

   - آجیل مخصوص

   - لازانیا

   - نوشابه

   - به پرواز در آوردن بالن آرزوها(اهدا بالن از کافی شاپ)

   - همراه با اجرای موسیقی زنده با خوانندگان محبوب شیراز

- حق سرویس و مالیات بر ارزش افزوده در نت برگ لحاظ شده است

- اولین کافی شاپ شبانه روزی ایران

- ظرفیت 250 نفر

- جای پارک مناسب

- فضایی آرام و دلنشین

- امکان سفارش از منوی باز کافی شاپ با پرداخت هزینه جداگانه در محل

 

- تمامی عکس ها واقعی می باشند

شرایط استفاده (به پایان رسید)

فرصت استفاده از 27 اسفند تا 27 اسفند 1392

هر نت برگ برای یک نفر

مراجعه حتما با هماهنگی و رزرو تلفنی

ارائه پرینت الزامی نیست. فقط QR کد یا کدهای نت برگ را همراه داشته باشید

- بدون محدودیت در خرید نت برگ

- هر نت برگ قابل استفاده برای یک نفر

- امکان خرید نت برگ های برای هدیه دادن به دوستان

- مراجعه فقط با هماهنگی و رزرو قبلی با شماره 09178045218

- ساعات کاری: روز سه شنبه 27 اسفند ماه از ساعت 14 الی 2 بامداد

- حتما بلافاصله پس از ثبت خرید خود جهت اطلاعات و هماهنگی زمان مراجعه خود با کافی شاپ تماس حاصل نمایید

- ارائه پرینت کد نت برگ الزامی می باشد

- نت برگ خریداری شده قابل استرداد نمی باشد

توضیحات

یکی از جشن‌های آتش که در ایران باستان برای پیش درآمد یا پیش‌باز نوروز برگزار می‌شده و آمیزه‌ای از چند آیین گوناگون است، جشن سوری بوده‌است. سوری به معنی سرخی است و اشاره به سرخی گل است که در این روز می‌افروخته‌اند.
این آتش را در شب سوری که هم‌زمان با روزهای «بهیژک» یا «پنچهٔ دزدیده» بود برای گریزاندن سرما و فراخوانی گرما، آن هم بیشتر بر روی بامها می‌افروختند که هم شگون داشته و هم به باور نیاکانمان، تنورهٔ آتش و دود بر بامها، فروهر درگذشتگان را به خانه‌های خود رهنمون می‌کرده‌است.
به دیگر سخن این آتش‌افروزی بر بام خانه‌ها، آخرین گام از آیین‌های گاهنبار پنجه یا ده روز پایان سال است. این ده روز را ده روز فروردیان یا فروردیگان می‌گویند که دربرگیرندهٔ پنجه کوچک (پنج روز نخست-اشتاد روز تا اناران- از ماه اسفند در گاهشماری زرتشتی، برابر با بیست و پنجم اسفند ماه بنا به گاهشمار رسمی کشور) و پنجه بزرگ (پنجهٔ دزدیه، پنج روز پایان سال) می‌باشد.
چند روز پیش از نوروز مردمانی به نام آتش‌افروزان که پیام‌آور این جشن اهورایی بودند به شهرها و روستاها می‌رفتند تا مردم را برای این آیین آماده کنند. آتش‌افروزان، زنان و مردانی هنرمند بودند که با برگزاری نمایشهای خیابانی، دست‌افشانی‌ها، سرودها و آوازهای شورانگیز به سرگرم کردن و خشنود ساختن مردمان می‌پرداختند؛ آنها از هفت روز پیش از نوروز تا دو هفته پس از نوروز با پدید آمدن تاریکی شامگاه، در تمامی جایهای شهر و ده آتش می‌افروختند و آن را تا برآمدن خورشید روشن نگاه می‌داشتند. این آتش، نماد و نشانهٔ نیروی مهر و نور و دوستی بود. هدف آتش‌افروزان برگرداندن نیروی فزاینده و نیک به مردمان برای چیره شدن بر غم و افسردگی بود. همین هدف مهمترین دلیل برپایی جشن سده در میانه زمستان هم هست.
آیین آتش‌افروزی پیش از نوروز به گونه‌های دیگر در نزد مردمان دیگر کشورها نیز پدیدار می‌شود! آریاییان قفقاز هنوز در این شب هفت توده آتش می‌افروزند و از روی آن می‌جهند. بنا به آیینی کهن در سوئد، شبی را که «والبوری» خوانده می‌شود به عنوان آغاز بهار می‌شمارند و در آن آتشی بزرگ افروخته و پیرامون آن به جشن و شادی می‌پردازند. همچنین نمونه دوردستی از آتش‌افروزی نوروزی را در نزد مردم روستاهای جنوب کشور رومانی گزارش کرده‌اند.
آیین آتش‌افروزی تا روزگار ما بر جای مانده و نام «چهارشنبه سوری» بر خود گرفته‌است. در ایران باستان بخش‌بندی هفته به گونه امروزی (شنبه تا پنجشنبه و جمعه) نبوده و در گاهشماری ایرانیان هر یک از ۳۰ روز ماه نامی ویژه داشته‌است (امرداد، دی بآذر، آذر،…، سروش، رشن، فرودین، ورهرام،...، شهریور، سپندارمزد، خورداد و..). «هفته» ریشه در ادیان سامی دارد، که باور داشتند خداوند، جهان را در ۶ روز آفرید و روز هفتم به استراحت پرداخت و آفرینش پایان یافت؛ و از همین رو روز هفتم را به زبان یهودی شنبد یا شنبه نامیده‌اند که به معنی فراغت و آسایش است. بخش‌بندی روزها به هفته از یهود به عرب و از اعراب به ایرانیان رسیده‌است. اعراب دربارهٔ هر یک از روزهای هفته باورهایی داشته‌اند؛ برای نمونه اینکه چهارشنبهٔ هر هفته روز شومی است.

پرسیت استار

پرسیت استار

پرسش و پاسخ

کاربر گرامی جهت طرح پرسش لطفا ابتدا واردشوید.

Pari H

اين كافي شاپ هميشه برنامه هاي خوبي داره و حتي جشن ولنتاين بيش از مواردي كه توي نت برگ بود دسر هم سرو كرد كه با همون مبلغ محاسبه شد،موزيكشون هم كه عااااليه،بخصوص اينكه ميتونيم با جمع خانوادگي اونجا بريم و من حتي مامان بزرگمو هم بردم توي قسمت vip نشست اما حسابي لذت برد

samira rezaei

سلام ببخشید چرا نظر من رو نمیذارید؟

نت برگ

سمیرا جان تنها دیدگاه شما همین است که قابل مشاهده است. اگر دیدگاه دیگری ارسال نموده اید ، به دستمان نرسیده است. مشتقانه منتظر مشاهده دیدگاه شما هستیم.